Yrityksen yhteiskuntavastuu pähkinässä : Kehittämismallit - pikaoppaat

Päivitetty EFQM 2013 mukaiseksi. Täydennetty arviointitaulukolla. Saatavilla e-kirjana.

Yhteiskuntavastuu ei ole vain eettisesti hyväksyttäviä ja ajan henkeen liittyviä periaatteita. Yhteiskuntavastuu ei ole organisaation julistuksia ja hienoja yhteiskuntaraportteja imagon kohentamiseksi.

Yhteiskuntavastuu on arkisia asioita, joita otetaan huomioon päätöksiä tehtäessä ja organisaation työtehtäviä suoritettaessa sen kaikilla organisaatiotasoilla.

Eräs käytännöllinen tapa havainnollistaa yhteiskuntavastuun konkreettisuus organisaation arjessa, on kuvata organisaation yhteiskuntavastuut havainnollisina esimerkkipareina ja liittää ne Euroopan laatupalkintomallin arviointikohtiin.

Organisaatio voi porukalla arvioida omia yhteiskuntavastuullisuuden peri-aatteitaan ja verrata niitä kirjan esimerkkeihin sekä tunnistaa omat kehittämistarpeet ja tavoitteet.

Kirja on lyhennelmä kirjasta:
Yhteiskuntavastuu yrityksen arjessa - 2013

Lisätietoja:
Pika-arviointi.pdf
Tuoteluettelo.pdf
Oppaiden etusivu.pdf

Benchmarking Ltd Oy 1. painos

Muutoksen johtaminen : Kehittämismallit

Tuominen, Kari

Investoi oppimiseen ja kehittymiseen - EFQM 2010 : Kahittämismallit

Tuominen, Kari; Otala, Leenamaija

Lean : kohti täydellisyyttä : Mitä Toyota ja muut lean-yritykset tekevät eri tavalla kuin muut