Lean : kohti täydellisyyttä : Mitä Toyota ja muut lean-yritykset tekevät eri tavalla kuin muut

Saatavilla painettuna ja e-kirjana

Lean ei ole tila, johon pyritään. Se on jatkuva oppimisen ja kehittymisen prosessi. Matka alkaa oppimalla lean-tekniikoita ja ymmärtämällä niiden periaatteet elävänä ja ainaisesti kehittyvänä järjestelmänä.

Yritys saavuttaa merkittäviä tuloksia, kun riittävä määrä prosesseja toimii lean-periaatteiden mukaisesti. Tällöin yritys toimii toisiaan tukevien prosessien verkkona, jota johdetaan sovittujen lean-periaatteiden mukaisesti.

Kirjassa esitetty malli auttaa ymmärtämään lean-periaatteita ja arvioimaan, missä vaiheessa lean-matkaa lukijan organisaatio on.

Kirjan lean malli muodostuu kahdeksasta päävaiheesta:

" Strateginen johtaminen " Lean-ohjelman käynnistäminen ja suunnittelu " Lean-kulttuurin luominen " Tuotteiden ja tuotantojärjestelmän kehittäminen " Virtaus ja imu " Hukan estäminen, tunnistaminen ja poistaminen " Lean-ohjelman tulokset " Muutoksen johtaminen

Pikaopas
Kirja-arvioita.pdf