Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot
  1. Så annonserar du på Google och Facebook steg för steg

    lUNDSTEDT, Anders
    Action Marketing förlag

    E-bok “Annonserar på Google och Facebook steg för steg” hjälper dig att förstå grunderna i hur du annonserar på Google och på Facebook. Kanske ska du starta eget eller är småföreta...

  2. Tarinallinen journalismi

    Lassila-Merisalo, Maria
    Osuuskunta Vastapaino 2020 1. painos

    Tarinat toimivat aina, oli väline tai alusta mikä tahansa. Kertomuksen kuljettamisen taito taipuu moneen tarkoitukseen, eikä tarina muotona vanhene koskaan. Tarinallinen journalism...

  3. Så gör du en kommunikationsplan steg för steg

    lUNDSTEDT, Anders
    Action Marketing förlag

    SÅ GÖR DU EN KOMMUNIKATIONSPLAN STEG FÖR STEG   Med e-bok ”Så gör du en kommunikationsplan steg för steg”  får du praktiska kommunikationsplans mallar, tips och strategier för att...

  4. Så tar du fram en marknadsplan

    lUNDSTEDT, Anders
    Action Marketing förlag

    En marknadsplan ska ge dig svar på: – Var befinner sig ditt företag idag? Hur ser ditt nuläge ut? Vilka är dina styrkor, svagheter, hot och möjligheter? Är ditt värderbjudande korr...

  5. Erkon kylmä sota : Helsingin Sanomat Moskovan varjossa

    Mainio, Aleksi
    Kustannusosakeyhtiö Siltala 2020 1. painos

    Maailmansotien jälkeen supervallat luottivat ydinkärkien, mutta myös sanojen tuhovoimaan. Siinä missä tuomiopäivän aseet seisoivat laukaisualustoillaan, "pehmeät aseet" halkoivat m...

  6. "Det är sant - det stod ju i tidningen!": en bok om hur du undviker att bli lurad

    Lundberg, Mattias; Söderfjäll, Stefan
    Saga Egmont

    I dagens informationssamhälle är källkritik viktigare än någonsin. I denna bok får du tips på hur du kan ifrågasätta och kritiskt granska alla de budskap du utsätts för i vardagen...

  7. Ansaittu julkisuus

    Kilpeläinen, Jaakko
    Alma Talent 2020 1. painos

    Kuinka maksimoida mediahuomio? Helppotajuinen ja käytännönläheinen mediaviestinnän opas kertoo, miten maksimoida mediahuomio ja saada oma viesti näkyviin mediassa. Ansaittu julkisu...

  8. Retorik enligt Borisanus

    Winge, Gabris
    Recito Förlag

    Boken riktar sig till dig som vill få en uppdaterad översiktlig bild av ämnet retorik och inte rynkar näsan inför några ovanliga illustrerande exempel på retoriska företeelser. Ida...

  9. Outlook för Office 365 Grunder

    Ansell, Eva
    Docendo

    Tack vare det tydliga gränssnittet i Outlook för Office 365 är det enkelt att fokusera på sådant som är viktigt och du kommer snabbt åt de vanligaste funktionerna i programmet. I b...

  10. Nationen på spel : Kropp, kön och svenskhet i populärpressens representationer av olympiska spel 1948-1972

    Tolvhed, Helena
    H:ström - Text & Kultur

    Under perioden från det andra världskrigets slut till 1970-talets början präglades världspolitiken av det kalla kriget, globala avkoloniseringsprocesser och 1960-talets radikaliser...

  11. Viheliäs tiede: ja muita vaikeita uutisia

    Heikkilä, Mari; Tammi, Tuukka
    Osuuskunta Vastapaino 2020 1. painos

    Rokotteista, susista, metsien hakkuista tai vaihtoehtohoidoista kertovat lehtijutut aiheuttavat taatusti kommenttitulvan ja säpinää somessa. Vaikka kirjoittaja tai haastateltava yr...

  12. Audiovisuaalinen mediakulttuuri

    Herkman, Juha
    Osuuskunta Vastapaino 2020 1. painos

    Selkeä johdatus audiovisuaaliseen mediakulttuuriin ja suomalaisen mediamaiseman kriittiseen ymmärtämiseen. Vaikka niin kutsuttu uusmedia on tullut osaksi arkea, televisiota voi e...

  13. Vahingonilon viisaus – Miksi muiden epäonni naurattaa?

    Watt Smith, Tiffany
    Atena

    Hurskasteleva poliitikko jää kiinni sivusuhteesta… ”Täydellinen” työkaveri ei saakaan mainostamaansa ylennystä… Jonkun muun lapsi saa raivarin marketissa… Vahingonilo on nolostutta...

  14. Scandinavian Studies in Rhetoric

    Retorikförlaget

    Rhetorica Scan­di­navica has functioned as a sower of academic seeds. As the journal has grown, rhetoric courses and programmes have multiplied across Scandinavia. The journal is t...

  15. Actiokapitalet. Retorikens ickeverbala resurser

    Gelang, Marie
    Retorikförlaget

    Ämnet för denna avhandling är actio, retorikens ickeverbala resurser. Det handlar om talframförandets gestaltning. I avhandlingen ges en historisk genomgång av författares och fors...

  16. Juridisk genomslagskraft. Att övertyga muntligt som jurist

    Gabrielsen, Jonas; Høedt-Rasmussen, Inger
    Retorikförlaget

    Juridisk genomslagskraft är en bok om konsten att övertyga muntligt som jurist. Den är varken en juridisk lärobok eller en traditionell retorisk handbok, utan en bok som försöker k...

  17. Reklam & retorik

    Retorikförlaget

    Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv.   Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fåt...

  18. Att övertyga mellan raderna

    Sigrell, Anders
    Retorikförlaget

    ”När vi låter oss övertygas av andra eller själva lyckas övertyga sker det inte alltid tydligt och rationellt. Ofta är argumenten dolda mellan raderna.” Det är denna förtäckta reto...

  19. Retorisk kritik. Teori och metod i retorisk analys

    Retorikförlaget

    Retorisk kritik är en antologi som samlar ­bidrag från en rad forskare inom svensk ­retorikvetenskap. Boken svarar mot en metodologisk utmaning inom retorikutbildningen. De senast...

  20. Tinder-päiväkirja

    Kiiski, Sanna
    Docendo 2020 1. painos

    Kun kolmen alakouluikäisen lapsen äiti eroaa, mistä hän löytäisi uutta seuraa? Toimittaja ja yrittäjä Sanna Kiiski päätti heittäytyä itselleen vieraaseen deittailumaailmaan oltuaan...