Työterveys- ja -turvallisuusjärjestelmä OHSAS 18001 -Itsearvioinnin työkirja 37 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia

Työterveys- ja -turvallisuusjärjestelmä OHSAS 18001 Itsearvioinnin työkirja 37 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia Kirja on tarkoitettu itsearviointiprosessiin osallistuvien oppi- ja työkirjaksi. Kirja kuvaa 37 kysymyksen ja esimerkkiparin avulla OHSAS 18001 -spesifikaation. Kirjan avulla ymmärtää sen sisällön. Kirjaa voi käyttää kehittämiskohteiden tunnistamiseen, vertaamalla omia toimintaperiaatteita spesifikaation vaatimuksiin. Kirjan esimerkkien avulla itsearviointiin osallistuva ymmärtää, mitä esitetty kysymys tarkoittaa. Hän arvioi, kuinka tärkeä kysymys on hänen organisaatiossaan, kuinka hyviä siinä ollaan ja kuinka hyviä siinä pitäisi hänen mielestään olla. Vastaus annetaan asteikolla 1 - 5. Kysymyksiin vastaaminen ei vaadi spesifikaation osaamista, vaan kukin antaa oman arvionsa mielikuvansa perusteella. Kirjan tehtävänä on kehittää tätä mielikuvaa. Kirja, kysymykset ja itsearviointiprosessi soveltuvat organisaation kehittämistyökaluksi ja koulutusmateriaaliksi, vaikka organisaatio ei ottaisikaan OHSAS 18001 -spesifikaatiota käyttöön. Kirjaa ei voi tulostaa.

Toimintajärjestelmän toteuttaminen : laatu, terveys, turvallisuus ja ympäristö : ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001:2007 : itsearvioinnin työkirja : 59 hyvää kysymystä ja esimerkkiparia

Moisio, Jussi

Oppimisen ja kehittymisen johtaminen : näin sovellan IIP-standardia : itsearvioinnin työkirja : 40 hyvää kysymystä ja satoja vastauksia

Lean käytännössä - pikaopas

Tuominen, Kari

Toimintajärjestelmän kehittäminen - osa 2 :

Moisio, Jussi

Euroopan laatupalkintomalli yrityksille itsearvioinnin käsikirja : mikä erottaa menestyjät keskinkertaisista?