Vastakkainasettelujen aika: poliittinen polarisaatio ja Suomi

Millä tavoin perussuomalaisten nousu ja identiteettipoliittiset kysymykset ovat synnyttäneet uusia jakolinjoja? Ruokkiiko sosiaalinen media polarisaatiota? Voiko polarisaatio olla demokratian näkökulmasta hyväkin asia, kunhan se on ideologista eikä tunnepohjaista? Julkisen keskustelun perusteella poliittiset vastakkainasettelut vaikuttaisivat jyrkkenevän myös Suomessa. Monet poliitikot ja yhteiskunnalliset vaikuttajat toistelevat ilmapiirin kiristymistä korostavaa viestiä, mutta onko ihmisten välisiä kuiluja lisäävä, tunteisiin perustuva poliittinen polarisaatio todella voimistunut? Entä miten Suomi pärjää kansainvälisessä vertailussa? Vastakkainasettelujen aika oikoo yksinkertaistuksia ja selvittää terävästi, mistä poliittisessa polarisaatiossa on kyse ja miltä ilmiö näyttää Suomessa. Kattavaa yleiskuvaa havainnollistavat poliitikkojen ja politiikan taustavaikuttajien haastattelut.

Gaudeamus 1. painos

Vastakkainasettelujen aika : poliittinen polarisaatio ja Suomi

Saarinen, Arttu

Social Selling - Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä