Savannien liituraidat ja pussaavat pulut

Miksi koiraspulut esittävät kosiotanssiaan myös muille koiraille? Kuinka usein leijona onnistuu saamaan saalista? Kuinka älykäs eläin norsu on? Miten seepraorit taistelevat?

Savannien liituraidat ja pussaavat pulut on kiehtova tietokirja eläimistä ja niiden käyttäytymisestä. Biologien kokoama kirja esittelee toinen toistaan valloittavampia eläimiä ja kertoo niiden erityispiirteistä. Se kertoo niin gorilloista, korvahylkeistä kuin myös antiloopeista. Samalla kirja paneutuu myös teollisen eläinkasvatuksen ja jalostuksen ongelmiin. Kirja sopii jokaiselle eläimistä, eläinten käyttäytymisestä ja oikeuksista kiinnostuneelle.

Sesse Koivisto (1932–2021) oli kirjailija ja biologi. Monet Koiviston kirjat käsittelevät eläimiä ja ihmisten suhdetta niihin.

Biologi Ilkka Koivisto (1932–2012) oli pitkäaikainen Korkeasaaren eläintarhan johtaja. Hän on julkaissut useita eläimiin liittyviä kirjoja – sekä tietokirjoja että fiktiota.

Susien mailla

Takula, Mia

Susien mailla

Takula, Mia