Puusta pudonnut: havaintoja eläimistä ja ihmisestä

Kiehtova sukellus ihmisyyteen ja ihmislajiin.

Miksi ihmiset käyvät sotia, vaikka niillä ei saada mitään hyvää aikaan? Miksi luonnonvaroja tuhlataan niiden rajallisuudesta huolimatta? Miksi ympäristöä saastutetaan? Puusta pudonnut: Havaintoja eläimistä ja ihmisistä on Sesse ja Ilkka Koiviston kiinnostava tietokirja ihmislajista. Se pyrkii etsimään syitä ihmisen joskus järjettömälle käytökselle ja tutkii ihmisen kehityskaarta ja suhdetta eläimiin. Samalla kirja argumentoi – jo 1970-luvulla, paljon ennen Yuval Noah Hararin Sapiensia – että ihminen pitäisi nähdä yhtenä eläinlajina toisten joukossa.

Sesse Koivisto (1932–2021) oli kirjailija ja biologi. Monet Koiviston kirjat käsittelevät eläimiä ja ihmisten suhdetta niihin.

Biologi Ilkka Koivisto (1932–2012) oli pitkäaikainen Korkeasaaren eläintarhan johtaja. Hän oli koulutukseltaan biologi. Hän on julkaissut useita eläimiin liittyviä kirjoja – sekä tietokirjoja että fiktiota.

Eläin ja ihminen. Mikä meitä yhdistää

Eläin ja ihminen. Mikä meitä yhdistää

Eläin ja ihminen

Telkänranta, Helena