Italian mafian nainen: Romaani

Italiassa eletään vaarallisen 'Ndrangheta rikollisjärjestön rinnalla. Naisten on oltava uskollinen aviomiehelleen kuolemaansa saakka. Vaikka nainen jäisi nuorena leskeksi, hänelle ei sallita uutta rakkautta. Jos vaimon tai lesken epäillään rakastuneen toiseen hänet tapetaan. Ruumis hävitetään, jolloin todisteita on vaikea löytää. Myöskään hautajaisia ei voida järjestää.

Rankaisemalla naista, klaani saa menetetyn kunnian takaisin.

Kun nainen kääntyy oikeuslaitoksen puoleen saadakseen suojelua, hänen petoksensa kaksinkertaistuu. Selän kääntäminen 'Nranghetalle on vakava rike, sillä koodi määrää miehille ehdottoman vallan.

Naisen kapinointi vaatii valtavia uhrauksia, sillä hänen on etäännyttävä isästään, äidistään, sisruksistaan ja jopa omista lapsistaan. Lapsista luopuminen on oikeuden kanssa yhteistyöhön ryhtyville naisille kaikkein tuskallisinta. Äidinrakkaus tekee heistä haavoittuvaisia. Mafiaklaanit tietävät sen, eivätkä kaihda hyväksikäyttää lapsia.

Books on Demand 1. painos

Törkeä petos : rikostarinoita Suomesta