Huomio hetkeen : levollisen läsnäolon taito

Aivomme ovat evoluution saatossa herkistyneet etsimään uhkia. Tämä piirre on nykyajan ärsyketulvassa kääntynyt meitä vastaan. Siksi ajaudumme helpommin stressiä ja vaikeita tunteita nostattavien kuin hyvää ja levollista oloa herättävien ajatusten pariin. Meidän ei kuitenkaan tarvitse antautua ahdistavien ajatusten vietäväksi. Kun opettelemme suuntaamaan huomiomme tietoisesti siihen, mitä itsessämme ja ympärillämme kussakin hetkessä tapahtuu, opimme huomaamaan, ettei elämä ole niin raskasta ja uhkaavaa kuin aivomme meille usein kertovat. Se on paljon turvallisempaa ja onnellisempaa. Huomio hetkeen opastaa lukijaa vapautumaan huolistaan, elämään levollisuudessa ja löytämään oman voimansa. Kirjassa on runsaasti keinoja läsnäolon vahvistamiseen arjessa. Salla-Maarit Volanen on filosofian tohtori ja läsnäolotutkimuksen pioneereja Suomessa. Hän johtaa Terve Oppiva Mieli (TOM) -tutkimushanketta, jossa kartoitetaan läsnäolotaitojen vaikutusta lasten ja nuorten hyvinvointiin peruskouluissa. Helsingissä asuva Volanen on MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) -ohjaaja.

Kirjapaja 1. painos

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Kauppinen, Maare; Palssa, Anette