Rakkauden ja kuninkaan puolesta (äänikirja)

"En koskaan anna anteeksi itselleni sitä, että en ottanut Margaretaa mukaani paetessani Turun linnasta." Turun linna on antautunut Kaarle-herttuan piirityksessä, ja ylpeä alipäällikkö Martti Matinpoika on joutunut pakenemaan marskivainajan lesken, Ebba Stenbockin avustuksella. Nyt leskirouva tyttärineen on kiidätetty vankeuteen Tukholmaan, ja Martti-herraa ja tämän sydämen valittua Margaretaa erottaa hyinen meri. Suomen käskynhaltijan Arvid Stålarmin palatessa Turun linnaan valmistautumaan Ruotsin kuningas Sigismundin tuloon ja uusiin yhteenottoihin Kaarlen kanssa, on Martti Matinpojan mielessä vain yksi asia: Margareta täytyy pelastaa vankeudesta ja tuoda takaisin Suomeen. Mutta Martti-herra ei ole ainoa, jolla on suuria suunnitelmia... Rakkauden ja kuninkaan puolesta jatkaa Ursula Pohjolan-Pirhosen (1925-1984) Martti Matinpojasta ja Margareta Flemingistä vaiheista kertovaa, alun perin 1960-luvulla julkaistua vauhdikasta historiallista sarjaa.

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska
Pohjoisen eKirjasto.