Kun muurit sortuivat (äänikirja)

"Ettei vain sittenkin paha olisi merkinnyt häntä omakseen?" Herttua Kaarle on päättänyt saada Ruotsin kruunun, mutta Puolan ja Ruotsi-Suomen kuningas Sigismund ei suostu taipumaan tappioista huolimatta. Stålarmin alipäällikön, Martti Matinpojan, on onnistunut valloittaa Sigismundille Kastelholman linna, ja lujatahtoisen alipäällikön uroteoista liikkuu jo tarinoita. Kylmäpäisen sotilaan naamio peittää kuitenkin alleen suuren tuskan. Kun hätäisesti solmittu avioliitto osoittautuu suureksi virheeksi, ja katkeruus ja synkät ajatukset täyttävät mielen, jää jäljelle vain kostonhimo Kaarlea-herttua kohtaan. Suoko kohtalo Martti Matinpojalle koskaan rauhaa? 1590-luvun lopulle sijoittuvan historiallisen trilogian jännittävä päätösosa. Ursula Pohjolan-Pirhonen (1925-1984) on rakastettu ja tuottelias kirjailija, jonka romaaneissa menneisyys herää eloon värikkäänä ja runsaana.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska
Pohjoisen eKirjasto.

Hausjärvi, Hyvinkää-Hyvinge, Loppi, Nurmijärvi, Riihimäki