Joutilaita kilometrejä : polkupyörällä Etelä-Amerikan halki (äänikirja)

Tuija Kauppinen polki miehensä kanssa halki Etelä-Amerikan. Matka kesti reilun vuoden ja kilometrejä kertyi lähes 18 000. Joutilaita kilometrejä kertoo eteläamerikkalaisesta elämänmenosta tunnettujen matkakohteiden ulkopuolella. Tappavan kuumat helteet, pyöräilijän kumoon kaatavat tuulet, loputtomat ylämäet ja terveysongelmat eivät estä pariskuntaa nauttimasta aikatauluttomasta elämästä. Pitkällä matkalla he oppivat sietämään tylsyyttä ja löytävät yllättäviä puolia itsestään ja toisistaan. Kirja on viihdyttävä, inspiroiva ja ajatuksia herättävä nojatuoliseikkailu. Sen tarinat avaavat Etelä-Amerikkaan näkökulmia, jotka iltauutisista puuttuvat. Teos tarjoaa myös hyödyllistä tietoa pitkää pyöräretkeä suunnitteleville. Tuija Kauppinen on kokenut pyörämatkailija ja rovaniemeläinen retkeilyyn erikoistunut freelance-toimittaja. Tuija ei ole kiinnostunut niinkään varuste- ja pyörähifistelystä kuin ympäröivästä maailmasta tangon takana ja siitä, mitä se aiheuttaa omien korvien välissä.

Kirjapaja 1. painos

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska
Pohjoisen eKirjasto.

Ilomantsi-Ilomants, Joensuu, Juuka, Kitee, Kontiolahti, Lieksa, Liperi, Nurmes, Outokumpu, Polvijärvi, Rääkkylä, Tohmajärvi, Valtimo
Vaara-kirjastot.

Brasilia

Manner, Maria; Teivainen, Teivo

South America on a shoestring

Moottoripyöräpäiväkirja: Matka Etelä-Amerikan halki

Guevara, Ernesto Che; Siltala, Aleksi; Määttänen, Heikki

Mengelen vuodet Etelä-Amerikassa

Anton, Betina; Mensalo, Emilia; Lappi-Seppälä, Jyrki; Leskelä, Mikko

South- / Syd- America NO2.: Swedish English. Travel diary Resedagbok 2020. Argentina, Patagonia, Chile, Brazil, Uruguay.

Karlberg, Torkel