Yrityksen maksukyky : arviointi ja ennakointi

Hälytysjärjestelmät, jotka havaitsevat maksukyvyttömyyden oireet, ovat nykypäivänä olennainen osa yrityksen toimintaa ja riskien hallintaa. Pitkittyessään ongelmat johtavat yrityssaneeraukseen tai konkurssiin.

Tämä uutuuskirja antaa työkaluja nopeampaan ja laadukkaampaan päätöksentekoon. Teos pohjautuu keskeiseen tutkimustietoon ja tuoreesta suomalaisesta yritysaineistosta tehtyihin havaintoihin. Teoksessa tarkastellaan mm. yrityksen maksukyvyn arviointikeinoja sekä esitellään malleja, joiden avulla voidaan ennakoida yrityksen tulevaa maksukykyä.

Yrityksen maksukyky – arviointi ja ennakointi on erinomainen teos kaikille, jotka joutuvat arvioimaan tai ennakoimaan yritysten maksukykyä. Se on perusteellinen työkalu niin alan asiantuntijoille ja ammattilaisille kuin myös kattava opas esimerkiksi alaa opiskeleville. Prof. Teija Laitisella ja prof. Erkki K. Laitisella on yli 20 vuoden kokemus yritysten maksukyvyn arvioinnista sekä kansainvälisen tutkimuksen osalta että lukuisten erittäin haastavien käytännön yritystilanteiden osalta. Kirjoittajat esitelmöivät aiheesta aktiivisesti sekä yritys- että yliopistomaailmassa.

KHT-Media Oy 1. painos

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi
Piki-kirjastot.

Tietoturvallisuus liiketoiminnan johtamisessa, prosesseissa ja henkilöiden toiminnassa