Yhdistykset ja säätiöt kirjanpidon, tilinpäätöksen ja verotuksen erityiskysymyksiä

Yleishyödyllisten yhteisöjen ja säätiöiden toiminta, hallinto ja verotus muodostavat mielenkiintoisen ja laajan mutta myös epäyhtenäisen ja usein haastavan toimintakentän.

Tässä käytännönläheisessä kirjassa pureudutaan yhdistysten ja säätiöiden näkökulmasta katsottuna keskeisimpiin ja samalla myös haastavimpiin arvonlisä- ja tuloverotuksen kysymyksiin. Lisäksi käydään kattavasti läpi keskeisiä kirjanpidon aihealueita.

Kirjassa on huomioitu 1.9.2010 voimaan tulleiden yhdistyslain uudistusten vaikutukset mm. tilintarkastukseen. Kirjassa pureudutaan aihealueiden erityiskysymyksiin runsaiden esimerkkien ja oikeustapauksien kera.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Käytännön kirjanpito