Vihollinen lähelläsi : Lynley & Havers #8

Suositun iltapäivälehden päätoimittaja Dennis Luxford on luonut uransa paljastamalla skandaaleja. Törkykeisarina tunnettu Luxford saa uhkauskirjeen, jossa vaaditaan, että säästääkseen tyttärensä hengen hänen on tunnustettava esikoisensa lehtensä etusivulla. Luxford hädin tuskin muistaa kymmenvuotiaan tyttärensä, eikä hän ole koskaan edes nähnyt tätä.

Tyttären äiti, hallituksen näkyvimpiin johtaviin virkailijoihin kuuluva apulaisvaltiosihteeri Eve Bowen kieltäytyy turvautumasta poliisiin. Eve väittää, että tytön sieppaus on Luxfordin viheliäinen juoni törkyjuttujen sarjassa, jonka avulla hän yrittää kaataa konservatiivihallituksen. Lapsenryöstössä tapahtuu kuitenkin sellainen käänne, että Scotland Yard joutuu pian juttuun mukaan. Rikoskomisario Thomas Lynleyn ja hänen työkumppaninsa ylikonstaapeli Barbara Haversin tutkimukset vievät heidät Lontoon sydämestä Wiltshiren maaseudulle.

Vihollinen lähelläsi -jännitysromaanissa Elizabeth George pureutuu terävästi paitsi poliitikkojen ja median arkeen myös perheenjäsenten keskinäisiin tunteisiin, vanhempien urasuunnitelmiin ja salaisuuksiin.

"Tätä älykkäästi etenevää jännitystarinaa ei voi jättää kesken." - Publishers Weekly

"Tyylikäs trilleri" - Wall Street Journal

Jentas Books 1. painos