Vaan ihana enkeli kotihin vie

Romaanitrilogian ravisuttava päätösosa uutta alkua etsivästä pariskunnasta, jonka elämän toinen maailmansota sysäsi sijoiltaan. Atlantin valtameri, 1951. Natsi-Saksan armeijan sotilaskarkuri Dieter ja seurakuntansa jättänyt Pirjo matkaavat kohti Amerikkaa. Heidän silmissään siintää toive paremmasta tulevaisuudesta mahdollisuuksien maassa. Pirjon mielessä kehkeytyy mullistava suunnitelma, joka lopulta kasvaa äärimmäisiin mittoihin. Mutta pääseekö kukaan todella pakoon menneisyyttään, vaikka jättäisi kaiken taakseen? Toisen maailmansodan varjoa käsittelevän kehutun trilogian aiemmat osat ovat Maan korvessa kulkevi ja Lapsosen tie.

Otava 1. painos

Enonkoski, Heinävesi, Hirvensalmi, Joroinen-Jorois, Juva, Mikkeli-S:t Michel, Mäntyharju, Pertunmaa, Pieksämäki, Puumala, Rantasalmi, Savonlinna-Nyslott, Varkaus
Lumme-kirjastot.

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi