Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot

Upphittaren (lättläst)

På marken låg så mycket tappat och glömt. Busskort, burkar, vantar och påsar. Per tog hand om allt. Han såg det som sin uppgift att låta saker komma tillrätta. Per var en upphittare.

En gång i tiden hade Per haft en annan uppgift. Han hade haft ett jobb, som rivningsarbetare. Per kunde sakna det livet. Jobbet och kollegorna. Men det fanns också annat från förr som han saknade, relationer han tvingats ge upp. Relationer är svårare att få rätt på, än tappade busskort.

En dag är det Per som blir hittad, av någon han länge har saknat.

Upphittaren är en vacker bok om att skapa mening i livet. Vad händer när människor tappar bort varandra? Går det att hitta fram till varandra igen? Boken är illustrerad av Lena Sjöbergs stämningsfulla bilder.

Språknivå: 2 - lättare

Anna Dunér är bibliotekarie och författare. Hon har skrivit ett fyrtiotal böcker, framför allt för barn. Hennes böcker finns översatta till sex språk. Upphittaren är hennes första lättlästa bok för vuxna.

Lena Sjöberg är illustratör, författare och poet. För sin bok Tänk om blev hon Augustnominerad och tilldelad Elsa Beskow-plaketten.

Saatavana seuraavilla kirjasto­korteilla

Valitettavasti tätä ei ole saatavana

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä

Om jag fick ge dig ett enda råd...

Reed, Richard

Klassiska biografier 13: Författaren Arthur Conan Doyle – Återutgivning av memoarer från 1923

Doyle, Arthur Conan

Att begrava en far

Dunér, Anna

Jag har verkligen inte tid att sitta och skriva så här om kvällarna

Dunér, Anna; Hintze, Karin

Kära jul!

Dunér, Anna