Tutkimusmatka tarkoitusten merellä : tarkoituskeskeinen menetelmä nuorten itsemurhien ehkäisemiseksi

Tutkimusmatka Tarkoitusten merellä -menetelmäopas on syntynyt osana Non Fighting Generation ry:n vuosina 2013-2015 toteuttamaa "Valoa elämään" -hanketta. 3-vuotisen terveyden edistämisen hankkeen tarkoituksena on ollut kehittää ja pilotoida 13-25-vuotiaiden nuorten tunnistamisen, mini-intervention ja pitkäkestoisen yksilöauttamisen menetelmiä. Teoksessa esiteltävän tarkoituskeskeisen menetelmän painopiste on nuoren (1) itsetuhoisuudelle lyhyellä ja pitkällä aikavälillä altistavien riskitekijöiden mahdollisimman varhaisessa tunnistamisessa; (2) henkisten vahvuuksien, voimavarojen ja elämisen syiden vahvistamisessa; sekä (3) elämänarvojen mukaisiin tarkoituksiin suuntautumisessa. Tämä menetelmäopas on tarkoitettu terveydenhoidon, kasvatusalan ja nuorisotyön ammattilaisille, jotka kohtaavat työssään itsetuhoisesti oireilevia nuoria.

Kiertoteitä : maahan muuttaneet nuoret yhteiskunnallisten esteiden edessä

(toim.), Harri Nieminen

Vaikuta!: Maailmanparantajien kirja