Toisen tavaramerkin sallittu käyttö / Taina Pihlajarinne

Elinkeinotoiminnassa ilmenee usein tilanteita, joissa elinkeinonharjoittajalla on tarve viitata toisen suojattuun tavaramerkkiin. Esimerkiksi tavaran tai palvelun markkinoinnissa voidaan toisen tavaramerkkiin viittaamalla pyrkiä ilmoittamaan tarjottavan varaosan tai lisävarusteen yhteensopivuus tai palveluntarjoajan erikoistuminen tietynlaisiin huolto- taikka korjauspalveluihin. Aihepiiriin liittyvät ongelmat ovat niin ikään yleisiä esimerkiksi rinnakkaistuotujen tuotteiden markkinoinnissa ja vertailevassa markkinoinnissa. Toisen tavaramerkkiin viittaaminen onkin yleistä kaikilla nykyaikaisen liiketoiminnan lohkoilla.

Saatavilla myös paperikirjana Helsingin kauppakamarilta, tilaa tästä!

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Lissabonin sopimus tunnissa : opas avoimempaan Eurooppaan

Sosiaaliset oikeudet - näkökulmia perustaan ja toteutumiseen