Teetä ja temppeleitä : matkakirjoituksia Thaimaasta, Burmasta ja Kambodžasta

Kokeneen matkakirjailijan teos vastuullisesta matkailusta Kaakkois-Aasiassa. Satu Rommi vie lukijat matkalle Thaimaahan, Burmaan ja Kambod?aan. Kirjassa kohdataan ihmisoikeusaktivisteja ja pohditaan turismin vaikutusta maihin, niiden kulttuureihin ja asukkaisiin. Samalla kerrataan historiaa, poliittisia mullistuksia ja yhteiskunnallisia epäkohtia haastattelujen ja omakohtaisten kokemusten kautta. Thaimaassa pohditaan muunmuassa prostituutiota, Burmassa uskonnollista syrjintää ja Kambod?assa niin sanottua orpokotiturismia. Tutuksi tulevat kiinnostavimmat matkailukohteet, jotka ovat kaukana tallatuimmilta poluilta. Tämän kirjan luettuaan matkailija osaa ottaa vastuullisuuden entistä paremmin huomioon kiehtovassa Kaakkois-Aasiassa kulkiessaan. Satu Rommi on matkakirjailija, freelancetoimittaja ja astangajoogan opettaja. Hän on kirjoittanut useita kirjoja Intiasta ja Kaakkois-Aasiasta. Uransa aikana Rommi on mm. työskennellyt BBC:n suomenkielisessä toimituksessa Lontoossa, asunut vuosia Intiassa opiskelemassa astangajoogaa ja intialaista filosofiaa ja kiertänyt Kaakkois-Aasiaa joogaa opettamassa. Hänen teoksensa Moottoripyörällä Himalajalle (2011) valittiin Mondon Vuoden matkakirjaksi.

Saga Egmont 1. painos
FIN EISBN: 9788727102047