Suomen televisio ja monikulttuuriset yleisöt

Suomen televisio ja monikulttuuriset yleisöt nostaa esiin uuden näkökulman suomalaisiin televisio-ohjelmiin. Se tarkastelee Suomessa asuvien maahanmuuttajien käsityksiä Suomen televisiosta ja erityisesti sen monikultuurisista sisällöistä. Kohteena ovat draamakomedia Mogadishu Avenue, maahanmuuttajien rikoksiin pureutuva Poliisi-tv:n jakso sekä matkapuhelinoperaattorin mainos.

Televisio-ohjelmat voivat edesauttaa maahanmuuttajien kotoutumista tai saada heidät tuntemaan itsensä ulkopuolisiksi. Oleellista on, ketkä ja keiden näkökulmat pääsevät esille, ja keiden ohjelmien tekijät olettavat kuuluvan yleisöönsä.

Aiemmin niukasti käsiteltyä aihetta valottava kirja soveltuu oppimateriaaliksi median ja etnisyyden opiskelijoille, alan kasvattajille, kouluttajille ja tutkijoille sekä kaikille monikulttuurisuudesta kiinnostuneille.

Kirjaa ei ole saatavilla painettuna.

Maahanmuutto, palvelut ja hyvinvointi : kohtaamisissa kehittyviä käytäntöjä

Hiitola, Johanna; Anis, Merja; Turtiainen, Kati

Media, Gender and Identity: An introduction

Gauntlett, David; Gauntlett, Professor David

Suomi omaksi kodiksi: kotouttamispolitiikka ja sen kehittämismahdollisuudet

Saukkonen, Pasi

Monikulttuurisuuden sukupuoli : kansalaisuus ja erot hyvinvointiyhteiskunnassa / Suvi Keskinen, Jaana Vuori ja Anu Hirsiaho (toim.)

Keskinen, Suvi; Vuori, Jaana; Hirsiaho, Anu

Television lapset