Snacka snyggare : den stora boken om vardagsretorik

"Snacka snyggare" är den första moderna retorikboken som ger tips för hur man hanterar både vardagliga och professionella kommunikationsutmaningar. Retorikexperten Elaine Eksvärd som vunnit priset Årets Talare lär dig här att göra slagkraftiga presentationer, mingla som en diplomat och våga tala utan att hacka tänder. I boken ges också råd för hur man klarar av vanliga situationer i vardagen där man ställs inför viktiga men svåra relationssamtal med vänner, familj och kollegor. Du får konkreta tips på hur man tar kontakt, ber om ursäkt, sätter gränser eller landar drömjobbet! Kommunikation är en muskel och få av oss föds med sexpack – denna bok är din personliga retoriktränare! "Snacka snyggare" är uppföljaren till succéboken "Snacka snyggt".

SWE EISBN: 9789137155999

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Accessing the Healing Power of the Vagus Nerve : Self-Help Exercises for Anxiety, Depression, Trauma, and Autism

Rosenberg, Stanley

Write Your Self

Wade, Stephen

How to Win Friends and Influence People

Carnegie, Dale

What a Time to be Alone : The Slumflower's Guide to Why You Are Already Enough

Eggerue, Chidera

Awaken the Giant Within : How to Take Immediate Control of Your Mental, Emotional, Physical and Financial Destiny!

Robbins, Tony