Sanojesi voima

Kirjoittamalla mukaan maailmaan

Kirjoitustaito on paljon enemmän kuin sanoja paperilla tai tietokoneen näytöllä. Se on taito, joka liittää meidät maailmaan. Kirjoittamalla kurotamme niin kohti uusia havaintoja, meille entuudestaan tuntemattomia todellisuuksia kuin tätä hetkeä: ilmaisemme ja välitämme, kuvittelemme ja tutkimme.

Johanna Pentikäinen avaa teoksessaan kirjoittamisen moni-ilmeisyyttä ja merkitystä inhimillisenä taitona. SANOJESI VOIMA johdattaa pohtimaan kirjoittamista ensi sijassa sen tarjoamien mahdollisuuksien kautta. Juuri kirjoittamisen merkityksellisyydessä on myös syy kirjoittaa ja oppia kirjoittamisen taitoja.

SANOJESI VOIMA kannustaa ja motivoi jokaista kirjoittajaa ja tarjoaa runsaasti työkaluja oman kirjoittamisen tueksi ja kirjoittamista opettaville. Teos on myös vahva puheenvuoro kirjoitustaidon merkityksestä pirstaleisessa, nopeasti muuttuvassa maailmassa.

JOHANNA PENTIKÄINEN (FT) on Jyväskylän yliopiston kirjoittamisen tutkimuksen dosentti ja Lapin yliopiston tutkijatohtori. Hän on opettanut pitkään kirjoittamista ja kirjoittanut itse tieto- ja kaunokirjallisuutta.

Art House Oy 1. painos

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Alavieska, Enontekiö-Enontekis, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto-Karlö, Hyrynsalmi, Ii, Inari-Enare, Kajaani-Kajana, Kalajoki, Kemi, Kemijärvi, Keminmaa, Kempele, Kittilä, Kolari, Kuhmo, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka-Limingo, Lumijoki, Merijärvi, Muhos, Muonio, Nivala, Oulainen, Oulu-Uleåborg, Paltamo, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Pudasjärvi, Puolanka, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Pyhäntä, Raahe-Brahestad, Ranua, Reisjärvi, Ristijärvi, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sievi, Siikajoki, Siikalatva, Simo, Sodankylä, Sotkamo, Suomussalmi, Taivalkoski, Tervola, Tornio-Torneå, Tyrnävä, Utajärvi, Utsjoki, Vaala, Ylitornio-Övertorneå, Ylivieska