Salonkielämää : aatelisrouva Elisabet Järnefeltin ja Juhani Ahon rakkaustarina

Legendaaristen kulttuuripersoonien romanssi johdattaa kuohuvalle 1880-luvulle! Elisabeth Järnefelt on naimisissa Aleksanderin kanssa, mutta tulisesti rakastunut kaksikymmentä vuotta nuorempaan Juhani Ahoon. Lupaava kirjailijanalku viihtyy Elisabethin salongissa ja saa rakastettunsa avulla vähitellen huomiota kirjallisissa piireissä. Romanssia sekoittavat kuitenkin muut osapuolet. Juhani ihastuu Minna Canthiin, ja Elisabeth tulee mustasukkaiseksi Ahon kihlauksista. Canthin salongissa riidellään, luodaan kulttuuria ja rakastetaan. Kaikki tässä kirjassa on totta ja tapahtunutta. Juhani Ahon ja Elisabeth Järnefeltin suhde on yksi vuosisadan kuuluisimmista rakkaustarinoista. Teos perustuu Tarja Lappalaisen laajaan tutkimustyöhön.

Saga Egmont 1. painos

Salonkielämää : aatelisrouva Elisabet Järnefeltin ja Juhani Ahon rakkaustarina

Lappalainen, Tarja; Rindell, Carla

Salonkielämää : rakkautta, riitoja ja kirjoittamisen paloa