Salattu, hävetty, vaiettu : miten tutkia piilossa olevia ilmiöitä

Rikollisuus ja alamaailma, huumeiden tai dopingaineiden käyttö, rasismi, homoseksuaalisuus, abortti, prostituutio ja lastensuojelun ongelmat. Stigmoja tai tabuja kaikki. Kulttuureissa ja yhteiskunnissa on kautta historian ollut ilmiöitä, joista on vaiettu, joita on hävetty ja jotka ovat toteutuneet salassa. Ne kuitenkin kiinnostavat ja niistä kirjoitetaan päivittäin niin mediassa kuin opinnäytetöissä. "Salattu, hävetty, vaiettu" opastaa tutkijat ja opiskelijat näiden piilossa olevien ilmiöiden tutkimisen saloihin. Kirja koostuu yhdeksästä itsenäisestä artikkelista, joissa kuvaillaan ja analysoidaan ilmiötä sekä johdatetaan aihepiirin keskeisiin aineistoihin ja tutkimusmenetelmiin. Kyseessä on laatuaan ensimmäinen alan suomalainen tutkimusmetodikirja. Monitieteisen kirjan kirjoittajat ovat alojensa nimekkäitä tutkijoita Helsingin yliopistosta.

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Tutkiva mielikuvitus: Luovat, osallistuvat ja toiminnalliset tutkimusmenetelmät yhteiskuntatieteissä

Ryynänen, Sanna; Rannikko, Anni