Ruumiin todistus: Kay Scarpettan tutkimuksia

Nuori kirjailija Beryl Madison oli saanut useita uhkauskirjeitä ja oli raportoinut niistä poliisillekin. Kirjeiden lähettäjää ei pystytty löytämään. Lopulta Beryl oli matkustanut pakoon uhkaajaansa ja arvellut, että vaara olisi parin viikon kuluttua ohi. Kun Kay Scarpetta kutsutaan paikalle, Beryl Madison makaa kotinsa lattialla puukotettuna. Scarpettan epäilykset heräävät, kun hän käy haastattelemassa Berylin holhoojaa. Mies ei suinkaan ollut ilahtunut kuultuaan, että Beryl kirjoittaisi muistelmansa siltäkin ajalta, jolloin hän oli asunut miehen ja tämän sisaren luona. Juuri kun Beryl Madisonin murha näyttää selvitetyltä, surmaaja yllättää tutkijat uudella iskulla. Scarpetta-sarjan toinen osa.

Otava 1. painos

Mitä jäljelle jää