Ratkaiseva humanisti : kaksitoista innostavaa tarinaa työelämästä

Kieliopinnoilla voi päätyä it-alan pörssiyhtiöön, arkeologiataustalla finanssialalle. Historian ja antropologian opinnot saattavat viedä töihin pelifirmaan tai muotoilutoimistoon. Humanistin urapolku ei aina ole suoraviivainen, mutta yllättävien käänteiden takaa voi paljastua unelmien ammatti - tai työ, jota ei ole osannut kuvitellakaan. Ratkaiseva humanisti -teoksessa kaksitoista humanistia kertoo oman työuransa vaiheista. Kirjoittajat kuvaavat käytännönläheisesti, millaisia eväitä opinnot ovat heille antaneet ja miten humanistista osaamista sovelletaan mitä erilaisimmissa työtehtävissä. Ihmisen toimintaa ymmärtävät humanistit ovat mukana ratkomassa koko ihmiskuntaa koskettavia viheliäisiä ongelmia, perustamassa yrityksiä ja johtamassa niitä sekä taistelemassa tasa-arvon puolesta. Innostava teos valaa uskoa siihen, että seuraamalla omia kiinnostuksen kohteitaan ja luottamalla osaamiseensa paikka työelämästä löytyy kyllä.

Gaudeamus 1. painos

Itsensä markkinoijat : nuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämänuorten journalistien urapolut ja yksilöllistyvä työelämä

Lehtonen, Pauliina

Unelmahommissa: tee itsellesi työ siitä mistä pidät