Rakenteellinen sosiaalityö : Anneli Pohjola, Merja Laitinen, Marjaana Seppänen

Sosiaalityön tutkimuksen vuosikirja on perusteos rakenteellisesta sosiaalityöstä. Yhteiskunnallisista muutoksista ja palvelujärjestelmän uudistustyöstä johtuen aihe on polttavan ajankohtainen suomalaisen sosiaalityön käytäntöjen ja tutkimuksen kentällä. Kirja tarjoaa koottua tietoa ja analyyseja rakenteellisen sosiaalityön lähtökohdista, tavoitteista ja sisällöistä. Se nostaa keskusteluun sosiaalityön ja rakenteiden moniulotteiset suhteet._x000D_ Kirja koostuu yhdestätoista vertaisarvioidusta artikkelista, joiden kirjoittajat ovat alansa asiantuntijoita. Ne avaavat empiirisiin aineistoihin, aiempaan tutkimukseen sekä aikalais- ja teoreettisiin keskusteluihin nojautuen rakenteellisen sosiaalityön ydinkysymyksiä 2010-luvun Suomessa käytännönläheisesti ja uusia näkökulmia nostaen. Pohdittavaksi asettuvat niin rakenteellisen sosiaalityön kehitys, paikka, sisältö ja asiantuntijuus kuin oikeudenmukaisuus muutostyön tavoitteena. Artikkelit tarjoavat ajankohtaisia kuvakulmia myös sosiaalityön ympäristösuhteeseen, ikääntymiseen, viestintään ja väkivallan kohtaamiseen liittyen._x000D_ Kokonaisuudessaan vuosikirja nostaa esiin moniulotteisesti rakenteellisen sosiaalityön sisällön ja merkityksen. Se tarjoaa näkökulmia ja työvälineitä sosiaalialan ammattilaisille ja hallinnon toimijoille sekä kunnissa että järjestöissä kuin myös alan tutkijoille. Lisäksi teos soveltuu erinomaisesti oppikirjakäyttöön.

Sosiaalityö ja teoria

Mäntysaari, Mikko; Pohjola, Anneli; Pösö, Tarja

Sosiaalityö ja teoria

Mäntysaari, Mikko; Pohjola, Anneli; Pösö, Tarja