Prinsessan och den fasansfulla Björnen

På morgonen när prinsessan vaknar är det som att något saknas. Det är tyst. Inga fåglar som kvittrar. Inget knak och brak från bullriga älgar. Alla skogens djur gömmer sig … i prinsessans slott. Älgarna står i garderoben. En hemsk björn bråkar och förstör i skogen så inga andra djur vågar vara där längre. Prinsessan rycker ut för att lösa problemet förstås. Men inte ens hon rår på björnen själv, här krävs samarbete!

Några barn skrev till Per Gustavsson om vad de tyckte nästa prinsessbok borde handla om, bla skrev de: Prinsessan borde åka till Somalia och trolla bort kriget. Det inspirerade honom till den här boken.

Per Gustavsson är illustratör och författare bosatt i Stockholm. Han har tidigare kommit ut med de populära böckerna om Prinsessan, som har sålt i 150 000 exemplar och finns utgivna i alla de nordiska länderna. 2009 kom första boken om den lite försiktigare Prinsen. Den fristående bilderboken Skuggsidan kom 2013 och Måntornet 2014.

EPUB3: Fixed format

Knotan klättrar