Mustan tornin miehet

"Ajan Pyörä pyörii, ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista legendat syntyvät. Legenda haalistyy myytiksi, ja myyttikin vaipuu unohduksiin kunnes jälleen koittaa aikakausi, joka sen loi..." Kapinalliset Aes Sedait ovat nostaneet johtajakseen Egwene al'Veren, joka salassa juonittelee vanhempia Aes Sedaita vastaan havitellessaan lisää valtaa. Egwene ei ole se helposti hallittava johtaja, joksi häntä luullaan... Aes Sedait ovat uhka myös Rand al'Thorille - Min näkee sen selvästi, onhan hänellä ihmisten suhteen näkemisen lahja. Min liittyy Randin seuraan saavuttuaan Salidarin lähetystön mukana Caemlyniin. Sinne saapuu myös uskollinen Perrin, joka on vaistonnut Randin tarvitsevan häntä. Miksi niin on, se selviää monimutkaisen tapahtumasarjan jälkeen. Mustan tornin miehet on Ajan Pyörä-fantasiasarjan 15. osa.

Otava 1. painos

Käsipuoli