Mikä mahti!: Lotta ja Kasper luonnon puolella

Lotan ja Kasperin seikkailu kuvaa ihmisten välistä vallankäyttöä. Parhaat kaverit aloittavat seiskaluokan uudessa koulussa. Se herättää paljon kysymyksiä: Olisiko yksin helpompaa? Miten porukassa pärjää? Lotta ja Kasper pohtivat vallankäyttöä. Kuka päättää, miten lähimetsän käy? Luontokato ja ilmastokriisi ovat totta ja iso ongelma - mutta miksi tuntuu siltä, että niitä ei torjuta kaikin keinoin? Kuka on vastuussa? Kirjassa kurkistetaan aivojen sisään ja havaitaan ihmisten olevan siitä erikoisia eläimiä, että me kerromme tarinoita. Niitä tarinoita meillä on myös valta muuttaa. Miten luontoyhteys voitaisiin palauttaa tärkeimmäksi tarinaksi? Ikäsuositus: 9+. Tekijäkaksikon edellinen teos Aika matka! Lotta, Kasper ja luontokadon arvoitus (Into, 2021) voitti Tieto-Lauri-palkinnon ja oli ehdolla lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia-palkinnon saajaksi.

Into Kustannus 1. painos

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski