M-learning - Kunskapsbaserad marknadsföring och mobilt lärande

När teknik och pedagogik förenas, ändras spelreglerna för marknadsföring, företagsutbildning och skolan. Notera att denna bok publiceras 2010 och har inte uppdaterats. Mycket har hänt sen dess, men denna bok påvisar möjligheter med mobilt lärande för att komplettera undervisning och effektivisera både marknadsföring och pedagogik.

När man kan lära sig vad som helst, när som helst, var som helst, med vem som helst ändras villkoren för kommunikation, marknadsföring, kompetensutveckling, skolans och högskolans pedagogik och vuxenutbildningen.

Denna bok guidar dig genom den revolutionen som väntar – när marknadsföring baserar sig på kunskap som man delar med sig av till kunden snarare än på upprepning av argument och varumärke, och när informellt lärande via sociala nätverk och mobila enheter blir lika viktigt som formellt lärande i skolbyggnader, universitet eller konferenssalar – då ändras spelreglerna.

Är din organisation beredd?

Kunskap och nytta levereras numera via mobila enheter. En mobiltelefon är en liten dator med tillgång till Internet som man bär med sig i fickan. Vad blir konsekvenserna och vad leder det till för möjligheter? Det är detta du får reda på i den här boken.

Tobias Hedlund står för den tekniska kompetensen. Han är en av de ledande aktörerna inom mobilt lärande i Sverige. John Steinberg står för den pedagogiska kompetensen. Han är intresserad av tillämpningen av den nya tekniken i lärande- och påverkanssituationer. Steinberg är fil dr och författare till ett 40-tal böcker om lärande, ledarskap och kommunikation.

Skolans nya syfte

Professionella samtal - Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan

Pedagogik i praktiken

Den nya inlärningen