Kuolema linnassa

Vetävä feelgood-dekkari, jossa on sekä lämpöä että synkkiä pohjasävyjä

Kissahotellin pitäjäksi Skooneen siirtynyt entinen poliisi Lina Lantz haluaisi viettää rauhallista joulua isoisänsä ja kissojensa kanssa. Rauha kuitenkin rikkoutuu, kun Sindstaholminlinnan pihalla lojuvasta mustasta roskasäkistä löytyy tuntemattoman ihmisen jäänteet.

Samaan aikaan lapsenlapset ilmoittavat linnan 80-vuotiaan omistajan Tyra Syderhielmin kadonneen. Linan isoisä, eläkkeellä oleva poliisi Eskil, on vakuuttunut, että hänen ystävänsä Tyra on vaarassa. Vasten tahtoaan Lina joutuu sekaantumaan uuteen murhatapaukseen.
Murha linnassa on itsenäinen jatko-osa Anna Beitholtz Monsénin debyyttikirjalle Salaisuuksien ranta, joka on dekkarisarjan ensimmäinen osa. Sarja kertoo entisestä poliisista ja henkivartijasta Lina Lantzista, hänen omapäisestä isoisästään ja värikkäästä paikallispoliisista, Maddesta.

Anna Breitholtz Monsén on ruotsalainen kirjailija ja markkinointialan ammattilainen, joka on aiemmin työskennellyt lehtitaloissa ja IT-alan yrityksissä. Hän muutti Tukholman keskustasta Skoonen rannikolle toteuttaakseen pitkäaikaisen haaveensa dekkarikirjailijan urasta. Breitholtz Monsén haluaa kirjoittaa omaperäisiä dekkareita, joissa tummien sävyjen lisäksi on myös huumoria ja persoonallisia henkilöhahmoja, jotka eivät kulje tavanomaisia polkuja.

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Kuolema linnassa