Kun maailma ei riitä : ekologinen kestävyysvaje ja talouskasvun rajat

Tähän saakka talouskasvu on kulkenut käsi kädessä luonnonvarojen kulutuksen kasvun kanssa. Näin ei voi jatkua. Jatkuvaan talouskasvuun perustuva talousjärjestelmämme on törmäämässä planeettamme luonnonvarojen rajallisuuden asettamiin, ehdottomiin ja lopullisiin ekologisiin rajoihin. Jos haluamme välttää tämän yhteentörmäyksen - ja sen myötä koko nykyisen talousjärjestelmämme hallitsemattoman luhistumisen - meidän on viipymättä aloitettava siirtymä kohti uutta, ekologisesti kestävää ja nykyistä oikeudenmukaisempaa talousjärjestelmää. Kun maailma ei riitä tarjoaa perustelut tällaisen siirtymän välttämättömyydelle. Toiseksi se tarjoaa tiekartan tämän siirtymän toteuttamiseksi, nykyisen talousjärjestelmämme instituutioita hyödyntäen. Christer Lindholm on kauppatieteiden tohtori, taloustieteen luennoitsija ja talouskolumnisti. Hän on kirjoittanut lisäksi kirjat Viis taloudesta (2016) ja Totuudenjälkeinen talouspolitiikka (2019).

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Suomen talouspolitiikan tulevaisuus : teoriasta käytäntöön

Patomäki, Heikki