Katalyyttinen puhe lautakunnissa : tutkimus kuuden suurimman kaupungin lautakunnista

Tutkimuksen kohteena on katalyyttinen puhe Suomen kuuden suurimman kaupungin lautakuntien poliittisessa päätöksenteossa. Katalyyttinen keskustelu, väittely ja dialogi edeltävät päätöksentekoa ja vahvistavat päätösten laatua ja vaikuttavuutta. Tutkimus osoittaa empiirisesti, että katalyyttinen keskustelu, väittely ja dialogi ovat poliittisessa päätöksenteossa jopa merkityksellisempiä kuin itse päätökset. Katalyyttisella puheella on kuntayhteisölle huomattava arvo. Tutkimus avaa uuden ulottuvuuden kunnallista itsehallintoa koskevaan keskusteluun ja kuntien vahvistuviin strategisiin haasteisiin. Risto Harisalo on hallintotieteen emeritusprofessori Tampereen yliopistosta ja Timo Aarrevaara on Lapin yliopiston julkisjohtamisen professori.

Kirjan voi tilata myös painettuna versiona Juvenes verkkokirjakaupasta (https://verkkokauppa.juvenes.fi)

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Helsinki 12