Ja sitten tuli Trump

Mikä sai amerikkalaiset nostamaan presidentikseen Donald Trumpin? Mikä ja ketkä ovat Trumpin nousun takana? Entä mikä voisi lopettaa arvojen sisällissodan?

Suomesta parikymppisenä Yhdysvaltoihin muuttanut Outi Papamarcos valottaa omakohtaisin havainnoin miten demokratian nimiin vannonut suurvalta muuttui 40 vuoden aikana vähitellen Jenkkilästä Trumppilaksi. Pohdintojaan hän taustoittaa Euroopan ja Amerikan historian synkillä tapahtumilla, filosofian klassikoiden ajatuksilla, näkemyksillä poliittisista dystopioista oivalluksilla ja muumien elämänviisauksilla.

Kirja kertoo myös sen, miten demokraattiseen päätöksentekoon tottuneesta ja rehellisyyteen kasvatetusta suomalaisnaisesta tuli kansalaisaktivisti ja millaista oli työ, jonka ainoa tavoite oli estää Donald Trumpin uudelleenvalinta.

Ja sitten tuli Trump

Papamarcos, Outi

Sydänmaiden kapina : Donald Trump, amerikkalainen konservatismi ja äärioikeiston nousu

Fascism: a warning