Intiaanikulttuurien käsikirja: Kulttuurin, historian ja politiikan sanastoa

Tomahawk, powwow, squaw, wigwam, toteemipaalu. Näistä sanoista tulevat mieleen Pohjois-Amerikan intiaanit. Mutta mitä nämä sanat oikeasti tarkoittavat? Intiaanikulttuurien käsikirja on kiehtova tietolähde Pohjois-Amerikan intiaanikulttuureista. Se valottaa aihettaan esittelemällä yli 200 erilaista Pohjois-Amerikan alkuperäiskansoihin liittyvää termiä. Kirjassa kerrotaan muun muassa, miten intiaanit parkitsivat nahat mokkasiineihinsa, mikä on intiaanien saunan eli hikoilumajan merkitys, miten yleinen palstoituslaki vaikutti intiaanien elämään ja miten Amerikan intiaaniliike on edistänyt intiaanien asemaa.

Intiaanit: Pohjois-Amerikan alkuperäiskansojen historia

Andersson, Rani-Henrik; Henriksson, Markku

Intiaanikulttuurien käsikirja

Andersson, Rani-Henrik; Hämäläinen, Riku; Kekki, Saara