I sällskap med döden

"I sällskap med döden" är Ingvar Carlssons personliga berättelse om hur döden ett antal gånger har påverkat honom brutalt, förändrat hans förutsättningar och på sina villkor tvingat honom vidare. Om hur det är att leva med döden vid sin sida men ändå ha ett rikt liv. Om hur han ser att demokratin på allvar hotas av högerkrafter – men också om hur vi kan sluta upp kring frågor som rör frihet och mänskliga rättigheter.

Pressröster:

"'I sällskap av döden' blir så till en osedvanligt mänsklig politikers slutord. /.../ Det är omöjligt att inte tycka om den."

Björn Wiman, Dagens Nyheter

"I boken skildras det väldigt fint och känsligt hur djupt påverkad han blir av att hitta sin far död. /.../ När jag läst det gripande avsnittet är det verkligen som om något förändras i hur jag ser på Ingvar Carlsson."

Göran Greider, Aftonbladet

"Det sena 1900-talet var en rätt mörk tid i Sverige. /.../ Jag påminns om det när jag läser /.../...

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.