Huomenna … ja eilenkin: Kertomus tulevaisuudesta ja eilisestä

Ihmisiä katoaa aivan yllättäen, häviää jälkiä jättämättä. Jopa muistot kadonneista häviävät kaikkien muiden ihmisten aivoista. Jäljelle jää tavaroita ja erilaisia tietoja, joista voidaan päätellä, kenestä on kyse, mutta ei mitään muuta. Mitä tapahtuu ja miksi? Pieni tutkijaryhmä saa selvitettäväkseen ongelman, ratkaisun löytyminen vie aikaa, eikä se ole helppoa. Onneksi tutkijaryhmän tarmo riittää kaikenlaisiin muihinkin kysymyksiin, jotka ihan yleisesti vaivaavat ihmisiä. Apuun he saavat myös Virtuaalisen-Heleniuksen, joka parhaimmillaan osoittaa, mitä tekoäly voi olla ja kertoo myös sen, mitä se ei ole. Mitä siis tapahtuu huomenna? No, silloin tapahtuvat kaikki ne asiat, jotka eivät ole ehtineet tapahtua eilen tai tänään. Tässä tarinassa kerrotaan, että tärkeintä on ystävyys ja se, että elämään suhtautuu uteliaasti ja ainakin jonkinlaisella huumorilla.

Books on Demand 1. painos

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Sinopticon : A Celebration of Chinese Science Fiction