Historian rakastavaiset: kaksi vuosituhatta intohimoa ja skandaaleja

Hurmaava kokoelma tunnettujen parien rakkaustarinoita 2 000 vuoden ajalta. Kuinka akrobaatti päätyi Bysantin hallitsijan rinnalle? Olisiko Napoleonin Egyptin valloitus onnistunut, jos hän ei olisi ollut niin mustasukkainen? Oliko prinsessa Diana Charlesin rinnalla vain onneton? Tunnelmallisen tietokirjan 25 pariskuntaa edustavat vallanpitäjiä, kulttuuripersoonia tai muita vaikuttajia. Lempeiden rakkaustarinoiden sijaan kirjassa kuohuu väkevä draama. Oman aikansa tunnetuimmat parit koettelevat yhteiskunnan normeja ja jäävät historiankirjoihin moninaisine, kiihkeine parisuhdekiemuroineen. Vaikka moni asia maailmassa on muuttunut, suuret tunteet ovat aina suuria tunteita.

Rahvaan rakkaus: Suomalaisen intohimon historia

Kietäväinen-Sirén, Hanna

Amerikan kuninkaalliset: majesteetti

McGee, Katharine; Järvinen, Outi