Historiallinen käänne johdatus pitkän aikavälin historian tutkimukseen

Kuinka tehdä pitkän aikavälin eli 50-100 vuoden ylitse ulottuvia tutkimuksia, jotka ovat teoreettisesti kiinnostavia, metodologisesti perusteltuja ja historiallisesti päteviä? Tarkastelun kohteena on mm. eri ajanjaksojen vertailu, kasvun ja kehityksen mallit, rakennemuutokset, jaksottamisen periaatteet ja käännekohdat, historian monikerroksisuus sekä ainutlaatuisten hetkien merkitys. Tarkastelut kytkeytyvät Suomen talous- ja sosiaalihistoriaan sekä sosiaalipolitiikkaan sadan vuoden ajalta. Teos soveltuu sosiaalipolitiikasta, historiallisesta sosiologiasta, talous- ja sosiaalihistoriasta sekä taloustieteestä kiinnostuneille. Teoksen kirjoittajat ovat Petri Böckerman, Pertti Haapala, Raija Julkunen, Olli Kangas, Heikki Kerkelä, Pauli Kettunen, Jaakko Kiander, Hannu Ruonavaara, Juho Saari ja Jussi Vauhkonen.

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.