Herra Gummi ja Piparipohatta

Suosikkiuutistenlukijamme lukee meille suosikkilastenkirjaamme; Katso video Matti Rönkä ja Olet ilkimys herra Gummi!Lemuava, huonokäytöksinen ja muutenkin kaamea herra Gummi tulee taas!

Rauhalliseen Lamonen-Pulin pikkukaupunkiin on muuttanut uusi asukas, pieni piparkakku-ukko jolla on sähkölihakset. Hän kantaa mukanaan rahaa pursuavaa piparipurkkia, ja kaupungin asukkaat alkavatkin kutsua häntä Piparipohataksi. Piparipohatta järjestää kaupunkilaisille jymyjuhlat, joita varten on pystytetty kokonainen huvipuisto. Kun herra Gummi ja ilkeääkin ilkeämpi lihakauppias Ville Viljami Kolmas saavat vihiä äveriäästä naapurista, he päättävät napata piparipurkin. Polly-tytön ja hyväsydämisen ja viisaan Perjantai O’Velan on aika pelastaa, mitä pelastettavissa on. Herra Gummi-kirjat ovat kauttaaltaan kuvitettuja, riemukkaasti kielellä leikitteleviä romaaneja, jotka sopivat erityisesti alakouluikäisille. Niille on myönnetty useita lastenkirjapalkintoja. Kirjat on oivaltavasti suomentanut Harry Potter -käännöksistään tunnettu Jaana Kapari-Jatta.Sarjassa on aiemmin ilmestynyt Olet ilkimys, herra Gummi! (2014).

Kustantamo S&S 1. painos

Herra Gummi ja Piparipohatta

Herra Gummi ja vuorenpeikot

Stanton, Andy; Tazzyman, David; Kapari-Jatta, Jaana

Olet ilkimys, Herra Gummi

Herra Gummi ja salapiilo

Stanton, Andy

Olet ilkimys, herra Gummi!