Från Ven till Hallands Väderö - naturpärlor i nordvästra Skåne

Ge dig ut på upptäcktsfärd på solbelysta ängar och i saltstänkta kustlandskap. Besök lundar, bokskogar, mossar, spännande bäckraviner och underbara strandängar med rara växter och djur. Upptäck nordvästra Skånes dramatiska naturtyper och unika ekosystem. Kullaberg, Hovs Hallar, Bjärekusten, Skälderviken, Rååns dalgång, Skäralid och många andra utvalda utflyktsmål. Lokalerna presenteras översiktligt i text och bilder. Kartor och färdanvisningar hjälper dig att hitta dit. För den som vill veta mer finns hänvisningar till litteratur, webbsidor m.m.

Boken ingår i serien Naturpärlor, där det också utkommit ett par böcker om andra delar av Skåne.

Folke K Larsson är zooekolog och insektskännare, Virginia Kustvall Larsson är växtbiolog och engagerad i gröna bevarandefrågor.

Vattenriket och andra naturpärlor - utflyktsguide till nordöstra Skåne

Kustvall Larsson, Folke och Virginia

Naturpärlor i Malaysia. En rundtur på Malackahalvön.

Naturpärlor på Österlen - en utflyktsguide