Esoterisk Yoga : Den dolda kunskapens yoga

Esoterisk Yoga : Den dolda kunskapens väg av Shreyananda Natha

Esoterisk betyder “svårtillgänglig” eller “endast för de invigda”. Ordet används oftast som beteckning för den dolda visdomen eller den hemliga, andliga kunskapen som ligger till grund för alla de filosofiska systemen.

Esoteriska kan man också kalla de läror och bruk som rör översinnliga erfarenheter som anses kräva särskild förberedelse och träning, ofta under ledning av en bevandrad lärare.

Enligt en gammal profetia så skulle de dolda, esoteriska tantriska handlingarna en dag komma att praktiseras helt öppet, under Kalis tidsålder, vilket är nu. Det gör att jag kan skriva om de mest avancerade tantriska ritualerna som tidigare varit dolda.

Författaren Shreyananda Natha är yogamästaren har bl.a. skrivit den mest omfattande boken om yoga på svenska - DEN STORA YOGA BOKEN.

Yoga Relax : Djupavspänning & meditation

TANTRISK HEALING - PRANA VIDYA - YOGA MEDITATION