Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot

Esiopetus lapsen silmin

Koulutien alkuvaiheet ovat lapselle jännittävää ja haastavaa aikaa. Mutta tiedämmekö, miten kuusivuotias oppii? Pitäisikö opetuksen sisältää enemmän elämyksiä? Mikä on itsereflektiivisten taitojen merkitys oppimisessa? Tiedon transferoitumista voitaisiin ehkä edistää ottamalla paremmin huomioon lasten omat ajatukset opetuksen suunnittelussa. Tämä voisi jopa muuttaa ylipäänsä ajatuksiamme pedagogiikasta. Kirja perustuu tapaustutkimukseen, jonka tarkoituksena oli selvittää lasten kokemuksia esikoulusta ja omasta oppimisestaan. Heidän puhettaan analysoidaan oppimisteoreettisesta ja kehityspsykologisesta näkökulmasta. Kirjassa on runsaasti lasten kaunistelemattomia mielipiteitä ja oivaltavia näkemyksiä. Kirja on tarkoitettu sekä esikoulunopettajien koulutukseen että ammattihenkilöstön ja lasten vanhempien käyttöön.

Saatavana seuraavilla kirjasto­korteilla

Valitettavasti tätä ei ole saatavana

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä

FÖR VÅRA BARNS BÄSTA - En nordisk antologi om: Tidig barnomsorg, evolutionen och psykisk ohälsa

Rusanen, Erja; Arbøl, Niels; Brudevold, Anne; Dahlström, Annica; Sörlie, Christian

Hoiva, kiintymys ja lapsen kehitys

Rusanen, Erja

För våra barns bästa

Rusanen, Erja; Brudevold, Anne; Dahlström, Annica; Sörlie, Christian