Engagemang : Batman, Putnam och jag

Är det så att vi är mindre engagerade idag för några decennier sedan? Har like-knappen fått oss att tro att det räcker med att ge en tummen upp för att förändra samhället? Varför engagerar vi oss nuförtiden? Och framförallt: Hur skapas engagemang?

I "Engagemang Batman, Putnam och jag" tar Per Grankvist med oss på en resa genom personliga drivkrafter, statsvetenskap och psykologi för att försöka förstå engagemangets historia och framtid, från den första industriella revolutionen till förortskravaller i nutid.

Populärkultur, hårda fakta och nya forskarrön smälter samman och ger oväntade perspektiv på engagemangets uttryck, hur engagemang kan kopplas till vår fysiska och mentala hälsa och vilka effekter en engagerad befolkning har haft och har på vårt samhälle.

Per Grankvist är journalist och författare. Han skriver och föreläser ofta inom områden som hållbarhet och samhällstrender.

Den stora bubblan : hur tekniken formar vår världsbild

Den stora bubblan : hur tekniken formar vår världsbild

Grankvist, Per

Stjärnorna ovanför Henrys hus: en essä om våra försök att köpa oss lyckliga