Azur N&K receptsamling : Natur & Kulturs receptsamling

Azur syftar på havet, Medelhavet. Varje region längs Medelhavets kust har sin egen identitet. Samtidigt har de olika folkens seder och bruk korsbefruktats genom århundradena. I Azur gör kocken Joel Åhlin en personlig smakresa för att upptäcka både de lokala specialiteterna och de gemensamma nämnare som knyter ihop Sydeuropa, Mellanöstern och Nordafrika. Bland bokens 60-tal recept finns bland annat kolgrillat lamm i pitabröd, kikärtspannkakan socca, stekt bläckfisk med chorizo och rostad paprika, köfte med yoghurt och tomat och friterad blomkål med dadel- och citrondipp. Detta är en ompaketerad utgåva av boken som gavs ut 2017.

Vino vego : så kombinerar du vin och mat i det gröna köket

Jamais, Michel

Praktiska läkeörter

Kress, Henriette