Att samarbeta med dagens lustbarn och deras föräldrar: Nr 7 i serien Studiedagar i egen regi

Syftet med ”Studiedagar i egen regi” är att ge ett underlag för skolor och förskolor för att arrangera och genomföra intern fortbildning. Denna e-bok och fortbildningsunderlag kan med fördel användas i arbetslag och andra grupper där man samlas för att diskutera pedagogik, skolans/förskolan utveckling, lärande och ledarskap.

"Att samarbeta med dagens lustbarn och deras föräldrar" är nr 7 i en serie 8 e-böcker under rubriken Studiedagar i egen regi. Varje bok innehåller texter och förslag till övningar och samtal.

Denna bok behandlar upplevelsen att alltfler barn har blivit individualister och har ibland svårt att anpassa sig gruppen - såsom skolan, fritids och förskolan rätt ofta förväntar. Hur kan vi bättre förstå deras tankar, bygga relationer och samarbeta med deras föräldrar?

Skolans nya syfte

Professionella samtal - Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan

Pedagogik i praktiken

Den nya inlärningen