Arbetsgivare åt sin egen Herde : styrelsens förebyggande arbetsmiljöarbete

Hur kan församlingen vara en bra arbetsgivare åt sin egen Herde?

Ohälsa hos pastorer och andra församlingsanställda i fråga om trötthet, utmattningssyndrom och sjukskrivning har i många fall visat sig bero på arbetssituationen.

Arbetsmiljöpsykolog Elisabeth Sellerfors, som under åren har mött många församlingsanställda, vill genom den här boken inspirera till nytänkande och samtal kring hur lagkrav och föreskrifter kan omsättas i praktiken för att förebygga ohälsa.

Hon vänder sig främst till församlingsstyrelser i mindre och medelstora församlingar och uppmanar till att låta arbetsmiljön bli en stående punkt på dagordningen.

15 sätt att bli fri från stress

Isberg, Karin

15 sätt att bli fri från stress

Isberg, Karin

Olyckliga i paradiset : varför mår vi dåligt när allt är så bra?

Rück, Christian

Singing Bowls - Klangmeditation med tibetansk klangskål (sångskål) för dig som upplever stress, trötthet, ångest, utmattningssyndrom, depression, sömnproblem etc. och behöver djup avslappning

Jansson, Rolf

Själ och kropp - rörelse för psykiskt välbefinnande