Animalien : Mjaujitet vad är det?

EN BARNBOK OM DEMOKRATI!

"Böcker är hjärnans barn", ett uttalande av J Swift som gäller än idag. Förmodligen var det därför jag skrev barnboken ”Animalien – Mjaujitet vad är det?" Boken är riktad till barn mellan 5 och 7 år. Kan med framgång läsas som studiematerial i lågstadiet. Kan även läsas av vuxna.
Mig veterligen finns ingen motsvarighet i Sverige.

Det är ju i unga år som vi skapar en syn på medmänniskor och omvärld som sedan präglar oss i livet. Vi hör ständigt ordet demokrati, men förstår vi dess innebörd? Nej, förmodligen inte, i alla fall inte fullt ut. Hur skall då ett barn förstå?

Jag vill genom min bok förklara olika begrepp och sammanhang såsom att det i ett demokratiskt samhälle finns regler och lagar som skapas av oss själva och som skall hållas för att samhället skall fungera.

"Animalen - Mjaujitet vad är det?" bör läsas av både vuxna och barn.

Göteborg Juli 2013, Pia Westerlund